Za leden až květen letošního roku byla Policie ČR v Libereckém kraji volána k celkem 1 891 dopravním nehodám. To představuje sice meziroční nárůst o celých 199 nehod, následky však byly nižší. O život na silnicích v Libereckém kraji přišli tři lidé, 20 osob bylo těžce zraněno. Došlo k 377 lehkým zraněním. „Oproti stejnému období roku 2018 evidujeme výrazný pokles následků dopravních nehod. Do konce května evidujeme o 4 usmrcené osoby méně. O celých 20 klesl také počet těžce zraněných. Počet lehce zraněných se drží na zhruba stejné úrovni“ uvádí Jan Polák, koordinátor bezpečnosti silničního provozu Libereckého kraje
Nejvíce nehod s vážnými následky stále eviduje Liberecko. Celkem v tomto okrese došlo k 802 nehodám, při kterých bylo 10 lidí těžce zraněno. Následuje Českolipsko s 539 nehodami, jedním usmrceným a 5 těžce zraněnými. Na Semilsku evidují 264 dopravních nehod, 2 usmrcené a 2 těžce zraněné osoby. Jablonecko hlásí 286 nehod a jednu těžce zraněnou osobu.
Meziročně více nehod o 87 případů zavinili v Libereckém kraji řidiči motorových vozidel – celkem 1 373. Zvěř a domácí zvířata byly označeny za viníky u 422 nehod. Zde evidujeme výrazný nárůst o 110 případů. Řidiči nemotorových vozidel zapříčinili 33 nehod a chodci 19 nehod. V 24 případech byla na vině závada pozemní komunikace. Alkohol či drogy asistovaly u 72 nehod. To je ve srovnání s předchozím rokem méně o 7 případů.
V Libereckém kraji probíhá v současné době řada preventivních programů. Liberecký kraj, Tým silniční bezpečnosti a další partneři se věnují především dopravní výchově dětí. Letos již společně realizovali přes 50 akcí ve školách a školkách. Kraj společně s Policií a Týmem silniční bezpečnosti také realizuje další kurzy pro motocyklisty, nebo např. seminář pro učitele autoškol.
„Aktivit v oblasti BESIP máme i letos tradičně mnoho. Hodně energie věnujeme dopravní výchově dětí. Letos se chceme opět také vrátit k dotovaným kurzům pro mladé a začínající řidiče“. doplňuje Jan Sviták, náměstek hejtmana pro rezort dopravy, investic a veřejných zakázek.