„Na seminářích se pedagogů ptáme, kdy se naposledy učili pravidla silničního provozu. Většinou to bývá v době, kdy usilovali o řidičský průkaz. K novelám ale dochází poměrně často, a tak některé změny někdy ani nezaznamenají. Pro mnohé je například novinkou, že jezdec na koloběžce není v provozu chodcem, tak jako byl v publikacích uváděn dříve, ale cyklistou,“ říká Markéta Novotná z Týmu silniční bezpečnosti, která semináře vede.
Moderní materiály, které odpovídají evropským trendům, jsou rozděleny podle náročnosti, a to pro nejmenší děti z mateřských škol, dále pro žáky prvních stupňů a žáky druhých stupňů základních škol. Obsahují množství ilustrací, herních plánů, komiksů, kvízů a úloh napříč různými předměty. Učitele navedou, jak dopravní výchovu vyučovat i v jiných předmětech, než jen v prvouce nebo tělocviku. Témata a základy silničních pravidel pak mohou snadněji zařadit do vyučovacích hodin českého jazyka, matematiky, fyziky, výtvarné výchovy i chemie. „Pedagogové jsou na seminářích velmi aktivní, podobně jako děti v hodinách. Přesvědčují se, že výuky dopravní výchovy není potřeba se nijak obávat. Nad tématem přemýšlejí, navzájem se inspirují, mají výborné nápady a myšlenky. A pokud je přenesou do vyučovacích hodin, dopravní výchova žáky jistě nadchne, což je správný start k tomu, aby z nich byli zodpovědní účastníci silničního provozu a budoucí řidiči,“ dodává Novotná.
Semináře probíhají v rámci celorepublikového projektu Markétina dopravní výchova. Jsou akreditovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Po absolvovaném školení získá každý účastník certifikát. Projekt je financován z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů.